3 viktiga skäl varför du måste jobba med design i din webbutveckling

Här är en intervju med Joe Meersman som är Group Experience Director Analytics på IBM. Han berättar varför design är en av dina viktigaste ingredienser för att lyckas.  – Jag fick tillfället att prata med Joe Meersman som är ansvarig för analysavdelningen på IBM. Han fullkomligen älskar design och ser att det är en av…

Lästips: Så här fungerar maskininlärning och AI

Det är verkligen en djungel där ute med nya begrepp, tekniska skiften och en massa annat att hålla reda på. Skribenten Maria Idebro har gjort ett kanonbra jobb med att skriva en förklarande artikel på Techworld, som alla ska kunna förstå. Här är länken till artikeln. Det här är ett lästips till alla som vill…

80 procent av konsumenter delar viktiga livshändelser på sociala medier

Konsumenter är mer benägna att dela med sig av viktiga livshändelser i sociala medier än i riktiga livet, det visar ny data från Sprout Social. I en studie med över 1.200 amerikanska konsumenter uppger 80 procent att de regelbundet delar med sig av viktiga milstolpar i livet på sociala medier. De flesta delar med sig av…

Filter kommer att visas på Viafree

I början av året tog Nelly.com ett nytt steg i sin marknadsföring genom att släppa en helt ny dramaserie med syfte att modeinspirera sina tittare. Resultatet blev tittarsuccén Filter. Dramaserien Filter hade på bara två månader 700 000 visningar på Nelly.com och har skapat stort engagemang i sociala medier. – Vi är så glada över…

Marknadsförare hänger inte med i konsumentens ändrade beteende

Hela 75 procent av marknadsförare misslyckas med att förstå förändrade konsumentbeteenden, vilket påverkar företagets prestation, det visar en ny studie av Adobe och Goldsmiths. Samtidigt framkommer det i studien att de varumärken som lyckas hänga med i konsumenternas konstanta förändringar presterar bättre (14 procent) än de varumärken som bara använder traditionella lojalitetsprogram. Cocopanda rabattkod Studien visar…

Världens andra rikaste man köper sig en helt egen stad

Om du har pengar kan du ju faktiskt göra nästan vad som helst här i världen. Så tänkte Bill Gates när han bestämde sig för att köpa en helt egen stad. Staden kommer att vara supermodern med ultrasnabba uppkopplingar, självkörande bilar och flera datacenter. Kan Walt Disney bygga en stad så kan väl Bill Gates…

Kommer vi fortfarande att googla om 50 år?

Företaget Fluent undrade vilka internetföretag som kommer finnas kvar om 50 år. För att få fram svaret genomförde de en studie där de frågade 3.240 vuxna, och här är svaret. När Fluent frågade vilka internetföretag som kommer att finnas kvar om 50 år svarade en tredjedel att Google kommer att göra det. Framförallt personer mellan…

Förstå det nya konsumentbeteendet Omnishopping – Infographic

I företaget Criteos senaste undersökning framträder en ny typ av konsumentbeteende. De kallar detta för omnishopping, och innebär att konsumenters kundresa innefattar många olika kanaler, och det visuella blir allt viktigare för att fånga kundernas uppmärksamhet, både online och offline. Företaget Criteo jobbar med att samla kunddata och förstå konsumentbeteenden. I deras senaste studie ”The…

Bannerflow rankas som ett av Sveriges snabbast växande teknologiföretag

Enligt Deloittes Sweden Technology Fast 50 rankas Bannerflow som ett företag som växer snabbast. Nicholas Högberg, VD Bannerflow, säger: ”Att för tredje året i rad bli utnämnd till ett av Sveriges snabbast växande techbolag är ett fantastiskt erkännande av vår tekniska plattform och vår affärsstrategi. Vi har återinvesterat varje krona, har kunder över hela världen och…

Lägg till hemsidelänkar till geofilter och linser på Snapchat

För en månad sedan lade Snapchat till ”context cards” som gav marknadsförare möjlighet att lägga till ett kontaktkort med exempelvis länkar, information, recensioner och tips. Nu går det även att lägga till funktionen när du skapar geofilter eller sponsrade linser, något som kan göra det enklare att konvertera kunder direkt från Snapchat. De marknadsföringsmässiga funktionerna…