MMS lanserade för ett tag sedan de första Total TV-siffrorna för tittandet på reklam via olika skärmar. Det innebär att man för första gången kan se en sammantagen räckvidd och frekvens på reklamkampanjer som har gått både i TV och onlinevideo.

När MMS vice VD Pirjo Svedberg tillsammans med GfK presenterade denna modell och färska resultat på ASI, som är den största årliga globala konferensen inom media research, blev genomslaget mycket stort. Sverige ligger tillsammans med Nederländerna och Danmark först i världen och bryter ny mark varje kvartal. rabattkod Swiss Clinic

– Man känner en enorm stolthet över allt erkännande som vi och våra samarbetspartners Nielsen, Kantar Sifo, GfK och ComScore får på olika konferenser runt om i världen. Det senaste exemplet på genomslag var förra vecka på ASI i Nice. Detta är resultatet av ett målmedvetet arbete tillsammans med den växande branschen för TV och onlinevideo. Denna milstolpe är mycket viktig, men vi är ännu inte vid slutmålet, säger MMS VD Magnus Anshelm.

– Nästa del i vårt utvecklingsarbete är att lansera målgruppsdata för program och klipp för onlinevideo. Sedan kommer siffror på totalnivå för program och klipp. Därefter fortsätter vi arbetet att tillsammans med branschen att utveckla en totalvaluta för TV och all onlinevideo.